Case

Trajectum – Huisvesting

← Alle cases

Achtergrond: Trajectum biedt specialistische behandeling en begeleiding aan mensen met een lichte verstandelijke beperking en onbegrepen en risicovol gedrag. Een deel van onze cliënten heeft een forensische achtergrond. De locaties zijn in het noorden en oosten van Nederland te vinden.

Uitdaging: Trajectum wil meer sturen op vastgoed en heeft daarbij de uitdaging om vastgoeddata uit diverse bronnen te ontsluiten, integreren en analyseren. Deze data moet op een efficiënte en inzichtelijke manier worden weergegeven om trends in huisvesting te monitoren en strategische beslissingen te onderbouwen. Dit omvat onder andere basisinformatie,  onderhoudsbehoeften en kostenanalyses. Door een data-gedreven aanpak kan Trajectum beter inspelen op toekomstige huisvestingsvraagstukken en de optimalisatie van vastgoedgebruik.

Resultaten:

  • Overzichtelijk vastgoed dashboard
    • Integratie van bronsystemen: Het samenbrengen van diverse bronsystemen in een centraal geïntegreerd systeem.
    • Het verminderen van handmatige handelingen voor rapportages, wat de kans op fouten verkleint en de efficiëntie verhoogt.
    • Door het ontwikkelen van factsheets en samenbrengen van basisinformatie vanuit diverse informatiesystemen is er overzicht gecreëerd wat de basis gaat bieden voor verdiepende analyses op financiën, onderhoud en duurzaamheidsdoelen.

Een overzichtelijk vastgoeddashboard is geïmplementeerd waarin diverse informatiestromen zijn geïntegreerd, zoals kadastrale gegevens, plattegronden en overige basisinformatie. Dit vermindert handmatige handelingen en verhoogt de efficiëntie. Deze gegevens vormen een essentiële basis voor toekomstige uitbreidingen op het gebied van onderhoud en vastgoed financiën.

Bovendien heeft deze vastgoedbasisinformatie een belangrijke rol gespeeld in de duurzaamheidsinformatiesystemen rondom energie- en afvalbeheer, die binnen een ander project zijn geïmplementeerd. Dit geïntegreerde systeem biedt Trajectum een solide fundament voor verdere verduurzaming en optimalisatie van vastgoedbeheer.

Locatie: Zwolle
Oplevering: Q4 2024
Afdeling: Huisvesting

Werkzaamheden:

  • Ontwikkelen van basisinformatie vastgoed
  • Het verminderen van handmatige handelingen voor rapportages
  • Door het ontwikkelen van factsheets
Tools: